Transparent Chrome Glass - Help Select

Tuesday, November 30, 2010

CERPEN (EPISOD 2 )

AKU & TEMAN
EPISOD 2

coz aku menghidap abnormal migrain..aku masih teringat lagi ble doktor ckap satu hari yang aku tersedar dari pengsan yang aku berlumuran darah mengalir dri hdong aku...


" migrain terbahagi kepada 2...abnormal migrain n noemal migrain....only 20 % dalam dunie nie menghidap penyakit abnormal migrain...n sebaliknya...vice versa...awk menghidap abnormal migrain "...


aku yang mendengar percakapn doktor berada di samping ibu bapa ku..terud lonlai tbuhku...aku masih kliru..apekah nasib ku???...sehari aku kne mkn 10 bji ubat...5 tgh hari...5 malam...setiap bulan aku wajib amik ubatb aku kt klinik...mmg mahal...teman sllu ingatkan aku...apetah lagi kekasih aku...sume nye saling mengingatkan aku sehingga satu hari sampai aku fedup nk mkn ubt...erm...nk wt cm ne kan...aku terpaksa...sume masalah aku dengan kekasih aku...aku terus berjumpe dye...mklumlh...nk ckpk ngan kekasih..kang ader yang berterabur gg kang...so sampikan satu hari..dye jgak aku wt berbincang untuk aku berubah...berubah jd ape??berubah jadi yang setia..tidak memainkan perempuan lagi...n yg penting...bukan AMALI YANG DLU lagi...aku kuatkan hati aku untuk wat nie sume...erm...aku ader 2 owg kekasih..mi & ar...2 nme dyeorang...aku pernah terpikir dlu untuk aku melepaskan deorg supaya kebahagian deorg milik deorang lagi...so...mlm nie aku cekalkan hati aku...aku telefon mi dahulu...memang pde asalnya dye terime dengan tangisan tapi selepas itu..dye maki hamun aku...carutkan kn aku...mmg padan mke aku kan...


" abg xgne...mi setia ngan 'abg...tpi abg...sume abg mnx...mi bg...ape lagi yang x ckop mi bg kt abg...abg tgoklah mke mi bang...tgok puas2...sbb lpas nie abg xkn dpat tgok mke mi lagi.."


aku terkedu dengan perbgorbanan ku yang x dipanddang...malah di caci...tpi aku???ader pandang pengorbanan yang mi laku kan...


" ABG MNX MAAF MI..."


2 jelah lafaz yang keluar dri mlut ku...aku menangis sendiriran...sekarang giliran aku mngaku pade ar plak...mle2 aku dh gve up ngan bnde nie...tpi teman...x pnah ptos ase nasihatkan aku...aku dail no ar...ar mengangkat telefon dengan girang...aku berkata....BERSAMBUNG...


episod 3 akan muncul selepas jam 11 mlm nie...

p/s : CERITA INI TIADA KNE MNGENE NGAN YG MASIH HIDOP NGAN YG DH GONE...PAHAAM!!!

No comments:

Post a Comment