Transparent Chrome Glass - Help Select

Saturday, January 22, 2011

CERPEN

 Aku & Teman
(episod 4)

Aku bertekad…dengan berbekal hanya sedikit iman didada, aku mengambil pisau..dengan pisau di tangan…aku mengambil keputudan untuk mencederakan diri ku..

“ ya allah…kalau dengan cara nie wt deorg bahagia…aku sujud kepada MU ya allah…ampunilah dosa-dosa ku ya allh…kecapikanlan kebahagian untuk deorg Ya Allah..berikanlah setiap titisan tangisan ku untuk senyuman deorg Ya Allah “

Hanya lafasan 2 yg aku sanggop lakukan…aku nk pegi jauh…biarlah aku ke sana..aku hanya memastikan kebahagian deorg…aku merelakan pisau menorah tanganku…

“Kringgggggg !!!”
Pisau yg di tangan ku terjatuh..darah hanya menitik sedikit demi seikit…

“ kau mcm mne?? Ape ar ckp?? “
Aku hanya diam menhan sakit yg akibat torehan ku….Teman telefon ku…bertanyakan perkhabaran aku..aku hanya diam dengan bertemankan tangisan ku yg bercucuran…

“aku nk mati… !!! aku nk pergi jauh…jangan sape2 halang aku…!!”
Tempikan ku itu membuatkan Teman semakin gelisah dengan jeritan ku itu…lantas dengan itu…aku jatuh pengsan…ibu bapa ku yang mendengar tempikan itu…menjanjikan terbangun dari tidur yang membuatkan mereka gegas ke bilik ku…

“ Ya Allah…… ! “
Aku hanya mendengar teriakan ibu ku dan aku terus hilang…aku hanya sedar tatkala aku di hospital..aku sedar akibat usapan dan belaian ibu ku yang duduk di samping ku…usapan ibu ku membuatkan aku makin sakit dengan ketenangan jiwa ku yang telah di ganggu…

“biakan org mati…jgan haling org….biarkan org pergi mak !! biarkan !!”

Lantas dengan itu…bapaku masuk dengan doctor di samping nya…doctor hanya menyuntik ku di punggung untuk mententeramkan aku..aku semakin lemah dan terus ingatanku melayang…tak tahu kemana…aku menutupkan mata ku..dan trus ilang aku di buai suntikan yang membuatkan aku tenteram…tanganku masih sakit…aku hanya melihat ibu bapaku menangis di sebalahku…aku lemah…aku xmmpu berbuat ape2…aku mmg lmah…

“ sayang…sayang dah bleh kua hari nie..mari ibu bntu…”

Aku lmah…kejutan ibu ku yang mengukir seribu senyuman seolah-olah tiada ape yg berlaku…aku xmmpu berbuat ap2..aku di bangunkan untuk dduk di kerusi roda…tatkala aku di tolak..mata-mata yang meliar sekitar hospital membuatkan aku makin gelisah…aku semakin tertekan…lantas dendan itu,,,aku mencuba untuk bangun tapi……..

No comments:

Post a Comment